sâmbătă, 23 aprilie 2016

PE O PÂNZĂ DE PĂIANJEN



Interviu luat
pe o pânză de păianjen
unui gând

Eu - Cine eşti tu, Gândule?
G - Nu ştiu nici eu.
Se va vedea ...
să trecem peste ...

Eu - cum aduci fericirea?
G - mă uit la primăvară,
la soarele ei ce prinde putere ...
Putere transmisă pământului ...
Pământul născător de materie ...
Materie îmbrăcată în viață ...
Viață născută din primul Cuvânt ...
Cuvânt din ...
Gând rostuit
modest dar complex.

Eu - Care-i formula fericirii?
G - Este una alambicată
unde majoritatea termenilor
mă au drept
constantă a ...
Greutății
- după cum m-ai prescurtat.
Ea
Fericirea
poate fi văzută,
citită
doar
şi numai doar
în ochii îndrăgostiților ...
Ochi-ferestre în care se oglindesc
sufletul şi Universul.

Îmi place
că în loc de scenă m-ai adus
aici,
pe pânza de păianjen,
care ține 9 elefanți!
... unde vorbim de greutate
în raport cu înfațişarea
subânțelesă
... prins ... prinsă
sau ...
surprins ... surprinsă
între două
hăuri ...
două abisuri,
ca între două bătăi de aripi ...
două bătăi de inimă ...

Eu - Despre tristețe spui ceva?
G - Nu!
Nu trebuie vorbită,
ea trebuie simțită
şi înteleasă!
... aşa ca poezia,
ca ...
un interviu pe o pânză de păianjen

... ca un gând neterminat ...

23 aprilie 2016
Mara Emerraldi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu